Crisissituaties 

Heb jij of heeft iemand anders heel dringend hulp nodig? Dit kan je doen.

Binnen kantoortijden

  • Ben je al ingeschreven als cliënt van NK? Bel dan je behandelaar of je huisarts.
  • Ben je niet ingeschreven? NK geeft geen crisiszorg aan niet-ingeschreven cliënten. Zorgverzekeraars hebben geen contracten met ons afgesloten voor deze zorg.

Buiten kantoortijden

  • We geven geen crisiszorg buiten kantoortijden. Ook niet aan ingeschreven cliënten. Zorgverzekeraars hebben geen contracten met ons afgesloten voor deze zorg.
  • Als er een crisis is, kun je het beste bellen met de huisarts of met de huisarts die op dat moment dienst heeft. Als dat nodig is, zal de huisarts de crisisdienst van de GGZ inschakelen voor verdere hulp. Die hulp krijg je dan van GGZ-instellingen of de PAAZ-afdelingen (psychiatrische afdeling algemeen ziekenhuis). NK neemt voor ingeschreven cliënten zo snel mogelijk (normaal gesproken de volgende werkdag) de zorg weer over.