Veilige mail van NK met SmartLockr

Vanaf februari 2021 kunt u van NK veilig verstuurde e-mail berichten ontvangen. Die ontvangt u via het programma SmartLockr. SmartLockr voldoet aan hoge eisen op het gebied van privacy (NTA 7615-gecertificeerd).

E-mails en bestanden die u van ons ontvangt met SmartLockr, kunt u op verschillende manieren openen. Dit kan per bericht anders zijn.

Bericht openen met wachtwoord

Soms kunt u een bericht alleen met een wachtwoord openen. SmartLockr stuurt u dan automatisch een wachtwoord. Alleen met het wachtwoord kunt u het bericht openen. Heeft u geen wachtwoord ontvangen? Neem dan contact op met de medewerker van Novadic-Kentron die u heeft gemaild.

Bericht openen met een SMS-code

Voor extra beveiliging kan de medewerker van NK kiezen voor twee-factor-authenticatie. U heeft dan naast een wachtwoord ook een SMS-code nodig. Die krijgt u op uw mobiele telefoon. Alleen met het wachtwoord en de sms-code kunt u het bericht openen.

Hoe werkt het? Eerst krijgt u een mail met een “SmartLockr notificatie”. Daarin staat dat er een beveiligd bericht naar u is verzonden. Ook krijgt u een sms-code op uw mobiele telefoon. Volg de stappen in de mail en vul de sms-code in. Daarna maakt u zelf (eenmalig) een wachtwoord aan. Dit hoeft u maar één keer te doen. Hierna krijgt u automatisch toegang tot berichten van die persoon.

Antwoorden op een veilig verzonden e-mailbericht

U kunt eenvoudig reageren op een bericht. Door dit vanuit het verzonden bericht te doen, blijft u in de veilige SmartLockr-omgeving. Uw mail en bijlage worden dan veilig verstuurd.

Uploadverzoek

U kunt via de e-mail ook een uploadverzoek krijgen. Hierin vragen we u om ons een bestand te sturen. Bijvoorbeeld een kopie van uw paspoort of andere informatie. U kunt klikken op de link en het bestand dan veilig opsturen. U kunt alleen de gevraagde bestanden sturen.

Wilt u bekijken hoe het voor u als ontvanger werkt? Bekijk dan deze video.