Klacht of compliment doorgeven

Heb je een klacht over jouw behandeling, dan horen wij dat graag. We willen graag met jou zoeken naar een oplossing. Ook leren we hiervan hoe wij onze zorg kunnen verbeteren. Daarom horen we het ook graag als het goed gaat en je een compliment hebt. Er zijn geen kosten voor het afhandelen van een klacht bij Novadic-Kentron.

De eerste stap

Je kunt het beste jouw klacht eerst bespreken met je eigen behandelaar. Of met de persoon over wie je een klacht hebt. Vaak komen jullie er samen al uit. Ook kun je praten met de teamleider van de medewerker.

Vind je dit lastig of komen jullie er niet uit, dan kun je contact opnemen met de klachtenfunctionaris van Novadic-Kentron. De klachtenfunctionaris is onafhankelijk en neutraal.

Wie kan een klacht indienen?

Elke cliënt van Novadic-Kentron kan een klacht indienen. Een familielid of iemand anders kan het ook doen als je daar toestemming voor geeft. Ook een wettelijk vertegenwoordiger kan een klacht namens jou indienen.

Hoe lang duurt het voor mijn klacht is afgehandeld?

Maximaal zes weken. In overleg met jou kan die periode nog één keer met vier weken verlengd worden. 

Hulp bij het bespreken van je klacht

  • Als je hulp wil bij het bespreken van een klacht, kan je terecht bij de klachtenfunctionaris.
  • Krijg je te maken met verplichte zorg of ben je opgenomen in een Wvggz-accommodatie, dan kun je ook hulp vragen aan de patiëntenvertrouwenspersoon (pvp). De kliniek in Vught is een Wvggz-accommodatie. De klinieken in Breda en Eindhoven, en de hostels, zijn dit niet. Cliënten die te maken hebben of krijgen met de Wvggz, kunnen wel terecht bij de pvp.
  • Naasten kunnen ondersteuning vragen bij de familievertrouwenspersoon (fvp).

De geschillencommissie

Als een gesprek met de klachtenfunctionaris ook niet tot een oplossing leidt, dan kun je je klacht voorleggen aan de geschillencommissie GGZ. De klachtenfunctionaris kan hier meer over vertellen. Je kunt ook rechtstreeks contact opnemen met de geschillencommissie GGZ. Het indienen van een geschil bij de geschillencommissie kost wel geld (€ 52,50).

Contactgegevens

Klik op + om te openen.

De klachtenfunctionaris is bereikbaar per e-mail naar klachten@novadic-kentron.nl en telefonisch via 073-684 95 00. De klachtenfunctionaris neemt binnen drie werkdagen contact met je op.

Ingrid Peters 
i.peters@pvp.nl 
06-21 94 71 70
Werkdagen: maandag, dinsdag, donderdag, vrijdag

Als de pvp niet bereikbaar is, kunnen cliënten bellen naar de helpdesk van de Stichting PVP op telefoonnummer 0900-444 8888 of mailen naar helpdesk@pvp.nlJe kunt ook via een chat anoniem ondersteuning krijgen van een patiëntenvertrouwenspersoon (pvp). Je vindt de chat op www.pvp.nl.

Heb je, als partner of familie van een cliënt, een vraag, probleem of klacht? En kom je er niet uit met de (verantwoordelijk) behandelaar?

Dan kun je contact opnemen met familievertrouwenspersoon (fvp) Chris de Haas, mobiel bereikbaar tijdens kantoortijden van maandag tot en met donderdag op 06-53 24 29 20 of per e-mail op c.dehaas@lsfvp.nl.

Op vrijdagen is de LSFVP bereikbaar via de landelijke advies- en hulplijn 0900-333 22 22 of per mail naar familieindeggz@lsfvp.nl.

Postbus 8345
3503 RK Utrecht

Telefoon 070-310 53 80 of via het contactformulier van de website: www.degeschillencommissiezorg.nl/clienten/

Regelingen en folders

Op elke locatie of afdeling van Novadic-Kentron kun je teksten opvragen:

  • de klachtenregeling;
  • folder over klachten bij de verslavingsreclassering;
  • folder over de patiënten­vertrouwens­persoon (pvp);
  • folder over de familievertrouwenspersoon (fvp).